مراحل نصب اعلام حریق زیتکس

برای نصب سیستم اعلام حریق زیتکس لازم است که حساسیت و دقت بالایی صرف شود، بنابراین بهتر است که مراحل نصب آن را به ترتیب انجام داد. توجه کنید که این سیستم گاهی اوقات روی تلفن همراه فعال سازی می‌شود که به راحتی می‌توان آن را نصب کرد. در حالت کلی در صورت نداشتن تخصص در نصب این سیستم می‌توانید به کارشناس و یا شخصی متخصص مراجعه کنید. اساسا برای نصب اعلام حریق زیتکس بایستی شستی‌ها، دتکتورها، پنل‌ و آژیرها را راه اندازی کنید بنابراین برای انجام این کار ما مراحل نصب را به صورت تخصصی بیان می‌کنیم.

لازم به ذکر است که فروشگاه آتشنشان عرضه کننده انواع سیستم های اعلام حریق از برند های مطرح در بازار است و برای خرید آنها از جمله اعلام حریق آریاک، زیتکس، سایان و …. میتوانید با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده در تماس باشید.

اعلام حریق زیتکس

 جهت مشاهده و خرید تمامی محصولات اعلام حریق زیتکس کلیک کنید.

مراحل نصب اعلام حریق زیتکس

نصب شستی ZI-CP85 و ZI-CP86 زیتکس

یکی از مراحل نصب اعلام حریق زیتکس نصب شستی است که در این مرحله از کار بایستی چهار پایه مشخص شود. از این چهار پایه معمولا دو عدد را برای ورودی خروجی مثبت و دو عدد دیگر را برای ورودی و خروجی منفی در نظر می‌گیرند. اگر به دفترچه راهنمای این سیستم نگاه کنید متوجه می‌شوید که بایستی پایه‌ها را به زون‌ها متصل کنید. در حالت عادی شستی‌ها نشان‌ دهنده مدار باز (یا همان عدم وجود مقاومت) هستند. اما در حالت فعال نشان دهنده وجود مقاومتی از 470 اهم تا 680 اهم هستند. اما در صورتی که برای شستی مقاومتی تعبیه نشده باشد لازم است که یک مقاومت به شکل سری به شستی متصل شود.

در این حالت از رخ دادن شرایط اعلام خطر مطمئن می‌شوید و جای نگرانی وجود نخواهد داشت. توجه کنید که باید شستی را در تمام مسیرهای خروجی همچون راه پله‌ها، پاگردها و اطراف تمام درب‌های خروجی نصب کرد. نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که از محل معین در ساختمان تا شستی نباید فاصله از 30 متر تجاوز کند. البته این فاصله در مکان‌هایی که احتمال خطر بیشتر است باید کمتر شود. فاصله این شستی‌ها از کف 4/1 متر است و این در حالتی است که کاملا واضح و دردسترس هستند. در تعداد شستی‌هایی که در یک زون تعبیه شده، محدودیتی وجود ندارد.

آتشنشان ارائه دهنده راهکار های کنترل حریق 

جهت دریافت مشاوره و خرید لوازم اعلام و اطفاء حریق با ما در تماس باشید

نصب اعلام حریق

نصب دتکتور زیتکس

مرحله بعدی نصب اعلام حریق زیتکس نصب دتکتورها است و در وهله اول باید بدانید که این دتکتورها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. این تنوع باعث شده در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و سازه‌های مختلف استفاده شوند. در دتکتورها دو پایه ورودی و خروجی وجود مثبت وجود دارد و دو پایه ورودی و خروجی منفی هم دیده می‌شود. البته یک پایه دیگر هم برای چراغ ریموت اندیکاتور استفاده می‌شود.

در نصب آن‌ها در تعداد زون‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد بنابراین هر تعدادی که لازم است با توجه به نیاز باید استفاده شوند. گفتنی است که دتکتورها را بایستی به صورت موازی به‌هم نصب کنید. زمانی که دتکتورها را نصب کردید می‌توانید که آن‌ها را تست کنید و از صحت درستی نصب آن‌ها مطمئن شوید. به جای این که زیر دتکتور آتش روشن شود، قطعه آسیب می‌بیند و در این صورت می‌توانید که از سشوار استفاده کنید البته می‌توانید از اسپری دود هم بهره‌مند شوید.

نصب اعلام حریق زیتکس

دتکتور چیست؟

نصب پنل ZX-1800-N زیتکس

پنل اعلام حریق ZX-1800-N زیتکس بایستی در محلی جایگذاری بشوند که کاملا مشاهده شود. بهترین کار ممکن این است که پنل‌ها بتوانند از دتکتورهای سقفی به خوبی محافظت کند و البته لازم است که آژیر اعلام حریق هم در کنار یا نزدیکی آن نصب شود. معمولا زون‌ها دارای چراغ‌هایی به رنگ زرد و قرمز است. در صورتی که چراغ قرمز روشن شود یعنی این که آتش سوزی صورت گرفته است اما زمانی که چراغ زرد روشن شود در سیستم خرابی وجود دارد.

نصب پنل ZX-1800-N زیتکس

نصب آژیر زیتکس

و اما آخرین مرحله نصب اعلام حریق زیتکس نصب کردن آژیرها است که برای آن لازم است پایه‌ها تعیین شوند. دو پلاریته مثبت آن برای ورودی و خروجی منفی است و دو پلاریته منفی هم برای ورودی و خروجی مثبت است. نصب آژیرها به صورت موازی است که نمی‌توان از آن‌ها انشعاب گیری کرد. در دو سر ابتدایی و انتهایی مدار بایستی که مقاومت به صورت یکسان باشد. داخل دستگاه باید یک باتری 12 ولتی نصب کرد و سپس سیم‌ها را وصل کرد و در نهایت برق را جاری کرد. زمانی که باتری‌ها به درستی وصل نشوند چراغ‌های آن روشن می‌ماند. توسط آژیرها کمترین صدایی که به وجود می‌آید، باید dB 5 یا dB 65 فراتر از سطح صدای پس زمینه است. آژیری که از طریق سیستم فعال می‌شود باید در تمام بخش‌های ساختمان به گوش برسد. افرادی که در اتاق خواب هستند سطح صدای بیداری آن‌ها  دی بی 75 است که نباید از سطح دی بی 120 بیشتر شود. دو مدار مخصوص آژیر در دستگاه مرکزی تعبیه می‌شود و تعداد آژیرهای استفاده شده در هر لاین باید یکسان باشد و در کنار دستگاه مرکزی نصب شوند.

نصب آژیر زیتکس

سخن پایانی

تمام مراحل نصب اعلام حریق زیتکس را  به ترتیب انجام دهید و در صورتی که خودتان تخصص کافی ندارید نباید آن را نصب کنید. به قول معروف کار را باید به کاردان سپرد تا در آینده هیچ مشکلی به وجود نیاید. فروشگاه اینترنتی آتشنشان اراده دهنده انواع اعلام حریق‌های برند زیتکس است که می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب و کیفیتی فوق العاده تهیه کنید. در صورت داشتن هر گونه نظر یا پیشنهادی می‌توانید که آن را برای ما کامنت کنید و در اصرع وقت به کامنت‌های شما پاسخ داده می‌شود.

به روزسانی در 25 اسفند 1402