راهنمای خرید سیستم اعلام حریق

برای خرید سیستم اعلام حریق مانند هر سیستم دیگری نیاز است برخی نکات در نظر گرفته شود. با بررسی این نکات راحت تر می توانید تصمیم بگیرید چه سیستمی را اجرا کنید، فروشگاه آتشنشان ارائه دهنده بهترین محصولات از نظر کیفیت و قیمت در زمینه تجهیزات اعلام حریق است که برای خرید و دریافت مشاوره در این زمینه و اطلاع از لیست قیمت سیستم های اعلام حریق زیتکس و اعلام حریق آریاک میتوانید با کارشناسان آتشنشان در تماس باشید.

آتشنشان ارائه دهنده راهکار های کنترل حریق 

جهت دریافت مشاوره و خرید لوازم اعلام و اطفاء حریق با ما در تماس باشید

راهنمای خرید سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق چیست ؟ 

سیستم اعلان حریق شامل تجهیزاتی است که هنگام بروز آتش سوزی با فعالسازی آلارم افراد حاضر در محیط را با خبر می سازد. هنگامی که دود و منوکسید کربن در محیط پخش می شود، آلارم به صدا در می آید. امروزه شاهد سیستم های پیشرفته تری در اعلام حریق هستیم که در بخش های مختلف اداری، تجاری و کارخانه ها نصب می شود. این سیستم ها حتی امکان نشان دادن محیط آتش گرفته را دارند.

اجرای سیستم اعلام حریق در بسیاری از ساختمان ها ضروری است و سازمان آتش نشانی وجود آن را در محیط های مسکونی و غیرمسکونی ضروری می داند. به طور کلی، این سیستم در دسته بندی های مختلف مانند دستی و اتوماتیک ارائه می شود که با توجه به جایگاه و نیاز محیط قابل نصب هستند.

سیستم اعلام حریق چیست ؟ 

چرا باید از سیستم اعلام حریق استفاده کرد؟

دلیل اصلی اجرای سیستم اطفا حریق، آگاهی سازی افراد است تا زمان کافی برای خارج رفتن و تخلیه مکان وجود داشته باشد. این سیستم با قابلیت های مختلف وجود دارند که با توجه به شرایط محیط انتخاب می شوند. نام دیگر آن ها سیستم تشخیص دود است که با شناسایی دود و گرما، افراد حاضر در مکان را برای خروج فرا می خواند.

چرا باید از سیستم اعلام حریق استفاده کرد؟

انواع سیستم های اعلام حریق

سیستم های بیانگر آتش موجب صرفه جویی در زمان می شوند و هنگام بروز حادثه، بسیار خوب عمل می کنند. در ادامه با عملکرد انواع آن بیشتر آشنا می شوید:

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

این سیستم از تجهیزات الکترونیکی تشکیل شده است که در کنار اعلام آتش، محل دقیق بروز حادثه را نیز مشخص می کند. سیستم های آدرس پذیر به دو شکل معمولی و هوشمند موجودند که بعد از نصب آن ها، به حالت آماده باش درمی آیند. آدرس ها به دتکتور و شستی داده می شود و محل آتش سوزی مشخص خواهد شد. در واقع، هر قطعه با داشتن کد اختصاصی درون کنترل پنل و مکان مورد نظر قرار می گیرد و در صورت آتش گرفتن یک دتکتور، مشخصات کامل آن روی صفحه نمایش کنترل پنل اعلام می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق متعارف

این سیستم نیز با داشتن تجهیزات کاربردی محل وقوع حادثه را مشخص می کند و از بخش هایی همچون دتکتور دود، شستی اعلام حریق، دتکتور حرارتی، آژیر و فلاشر تشکیل شده است. تشخیص دود توسط زون انجام و این سیستم در بسیاری از مکان ها استفاده می شود.

نحوه عملکرد سیستم متعارف بدین گونه است که هنگام بروز حریق، جریان عبوری از مدار افزایس می یابد و دستگاه از بروز اتفاق با خبر می شود. در حالی که در شرایط عادی، از دتکتورها جریان ناچیزی گذر می کند. زمانی که شرایط عادی است، چراغ سبز روشن است و اگر سیم ها آسیب ببینند، چراغ زرد روشن می شود. با روشن شدن چراغ زرد، تعمیر سیستم ضروری است. در حالت سوم نیز، هنگام بروز حریق، چراغ قرمز فعال خواهد شد. حالت آخر به اتصال کوتاه مربوط می شود که بیانگر برخورد دو سیم با یکدیگر است. باز هم در این حالت چراغ زرد به نمایش در می آید.

سیستم اعلام حریق متعارف

بهترین برندهای اعلام حریق

محصولات اعلام حریق جز مهم ترین و ایمن ترین تجهیزات ساختمان است. به همین خاطر، برندهای بسیاری در زمینه طراحی و تولید آن فعالیت دارند. برای خرید این سیستم آشنایی با برندهای معتبر و شناخت شده کمک می کند، مناسب ترین خرید را تجربه کنید  و نسبت به عملکرد آن مطمئن باشید.

اعلام حریق آریاک

برند آریاک الکتریک یکی از برندهای معروف و معتبر است که فعالیت خود را از سال 1367 آغاز نموده و محصولات گسترده ای از سیستم اعلام حریق را روانه بازار کرده است. محصولات این مجموعه دارای استانداردهای لازم و گواهینامه هستند و به تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران رسیده اند.

اعلام حریق آریاک

 جهت مشاهده و خرید تمامی محصولات اعلام حریق آریاک کلیک کنید.

اعلام حریق آریاک

اعلام حریق زیتکس

برند زیتکس یکی معروف ترین برندهای تولید کننده سیستم اطفا حریق است که به کمک مهندسین کاربلد و باتجربه راه اندازی شده است. محصولات این برند کیفیت عالی دارند و همیشه برای پروژه های بزرگ انتخاب شده اند. همچنین با کسب استانداردهای ملی به عنوان یکی برندهای جایگزین خارجی شناخته می شود. سیستم های اعلام حریق ZITEX به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال
  • سیستم اعلام حریق آدرس پذیر
  • سیستم اعلام حریق بی سیم

جالب است بدانید برند زیتکس اولین برند ایرانی است که توانسته تاییدیه سازمان آتش نشانی را دریافت کند و این ویژگی بیانگر کیفیت بالا و عملکرد عالی محصولات است.

اعلام حریق زیتکس

 جهت مشاهده و خرید تمامی محصولات اعلام حریق زیتکس کلیک کنید.

اعلام حریق زیتکس

نکات خرید تجهیزات اعلام حریق

برای خرید تجهیزات اعلام حریق باکیفیت و کاربردی توجه به نکات مهم ضروری است. در ادامه به این نکات اشاره می کنیم:

انتخاب برند معتبر : در اولین قدم به سراغ شرکت های باتجربه و حرفه ای بروید. مطمئن باشید شرکت انتخابی گواهینامه و استانداردهای لازم را برای تولید سیستم کسب نموده است.

دقت به نوع سیستم : سیستم های اعلام حریق به دو صورت ساده و پیشرفته در بازار موجود است. با توجه به شرایط محیط و خطرات احتمالی، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نکات خرید تجهیزات اعلام حریق

توجه به محل نصب : اجرای این سیستم در محیط مناسب بسیار ضروری است. زیرا زمانی سیستم بهترین عملکرد را دارد که آژیرها، سنسورها و دیگر ابزارهای سیستم در مکان مناسب ساختمان نصب شود. برای مثال، بهترین مکان برای نصب آژیرها جایگاهی است که دید کافی داشته باشد و افراد خیلی سریع صدای آن را تشخیص دهند.

سیستم اعلام حریق سیستم ایمن و کاربردی است که در بیشتر محیط های عمومی و خصوصی اجرا می شود و خیلی سریع بروز آتش را تشخیص می دهد. نصب آن در محیط های عمومی مانند هتل، کارخانه ها، بانک ها و … موجب کاهش خسارت های مالی و جانی می شود و این امکان را فراهم می کند هر چه سریع تر برای خاموش سازی آتش اقدام کرد.

به روز شده در 23 بهمن 1402