تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار

انبار را می‌توانیم یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قسمت‌های هر شرکت یا فروشگاه معرفی کنیم که بیشترین قسمت سرمایه آن سازمان درون آن قرار دارد. همواره رعایت استانداردهای آتش نشانی و استفاده از بهترین تجهیزات مانند کپسول آتش نشانی و لوازم اطفاء حریق (اعلام حریق آریاک) در انبار از مهم‌ترین مواردی است که با کمک آنها می‌توان در کمترین زمان جلوی فاجعه‌ای بزرگی به نام آتش سوزی و از دست رفتن سرمایه را گرفت. زمانی که کارشناس بیمه به انبار مراجعه می‌کند، در صورتی که متوجه شود استانداردهای بیمه از جمله استانداردهای آتش نشانی رعایت نشده‌اند از بیمه کردن مکان مورد نظر خود داری می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار برای شما صحبت کنیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است تا پایان این بخش همراه ما باشید، همچنین میتوانید انواع تجهیزات اعلام حریق از برند های معتبر مانند اعلام حریق زیتکس، آریاک، سنس، سایان و … را از آتشنشان خریداری کنید.

آتشنشان ارائه دهنده راهکار های کنترل حریق 

جهت دریافت مشاوره و خرید لوازم اعلام و اطفاء حریق با ما در تماس باشید

تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار

فرآیند بیمه انبار ها چگونه است؟

موضوع مهمی که در فرایند بیمه انبارها باید در نظر داشته باشید این است که مبحثی به نام بیمه انبار تعریف نشده است و در واقع انبار جزء مکان‌هایی است که تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرد. در مورد فرایند بیمه انبارها باید بدانید که در ابتدا اقدام به تقسیم بندی انواع انبار به صورت زیر می‌شود:

  1. انبارهای عمومی

در این نوع انبارها یا بنگاه‌ها معمولاً کالاهای متنوعی نگهداری می‌شود و ورود و خروج کالا به داخل آنها زمان مشخصی ندارد. این نوع انبار معمولاً به لحاظ بیمه ریسک زیادی دارد و برخی شرکت‌ها حاضر به بیمه کردن آنها نمی‌باشند.

  1. انبارهای اختصاصی

مبحث بیمه انبارها معمولاً برای انبارهای اختصاصی بیشتر مطرح است. در این نوع انبارها کالاهای ویژه یا کالاهایی با تنوع کمتر نگهداری می‌شود و عمدتاً مالک آنها یک شخص حقیقی و حقوقی است که کالاهای خود را در تعداد و محدوده مشخصی نگهداری می‌کند.

فرآیند بیمه انبار ها چگونه است؟

به هر حال هنگامی که افراد برای بیمه انبار اقدام می‌کنند، همواره مبحث نوع بیمه مطرح است. اما موضوع اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که فرد چگونه می‌تواند سرمایه موجود در انبار را حفظ کند که در ادامه آنها را به صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم:

1. بیمه نامه اظهار نامه‌ای

در مطالعه تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار همواره بیمه نامه اظهار نامه‌ای مطرح می‌شود. معمولاً برای مکان‌هایی که موجودی انبار در آنها دائماً در حال تغییر است، این بیمه نامه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع بیمه نامه، شرکت‌های بیمه اقدام به محاسبه حق بیمه بر اساس ۱۰۰ یا ۷۵ درصد از حق بیمه سالیانه می‌کنند. این بیمه نامه‌ها بر اساس تولیدات صنعتی و بر اساس میزان مبادلات و کالاهایی که به صورت روزانه وارد انبار می‌شود، محاسبه می‌گردد.

1. بیمه نامه اظهار نامه‌ای

2. بیمه آتش سوزی با مبالغ ثابت

بیمه آتش سوزی با مبالغ ثابت معمولاً برای انبارهای اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع بیمه نامه‌ها خسارت‌های ناشی از حوادث آتش سوزی بر اساس مبلغ دقیق ثبت شده در بیمه نامه محاسبه می‌گردد. در این نوع بیمه حوادثی مانند

  • آتش سوزی، صاعقه، انفجار
  • زلزله و آتشفشان
  • ترکیدگی لوله آب
  • طوفان و گردباد
  • هزینه پاکسازی
  • برخورد جسم خارجی
  • تعریق
  • خودسوزی
  • نوسانات برق
  • نشت گاز آمونیاک
  • فروکش چاه آب و فاضلاب
  • سنگینی برف
  • و….

در نظر گرفته شده و مبلغ آن به فرد بیمه شده پرداخته می‌شود. به طور کلی توصیه ما به شما این است که در کنار استفاده از خدمات بیمه برای انبار، حتماً از سیستم‌ها و لوازم آتش نشانی باکیفیت مانند دستگاه‌ها و تجهیزات خودکار اعلام حریق آریاک استفاده کنید تا از ایجاد مشکلات و خطرات جبران ناپذیر مالی جلوگیری نمایید.

بیمه آتش سوزی با مبالغ ثابت

استاندارد های آتش نشانی برای انبار و سوله

در مورد تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار باید بگوییم که نیاز است تا از تجهیزات و لوازم مختلفی برای اعلام و اطفاء حریق استفاده شود؛ برخی از مهم‌ترین این تجهیزات عبارت است از:

  • آژیر
  • آژیر فلاشر
  • دتکتور مکنده
  • شکستی اعلام حریق
  • بیم دتکتور
  • دتکتورهای حرارتی
  • دتکتورهای ترکیبی
  • دتکتورهای دودی
  • مرکز کنترل اعلام حریق متعارف (آدرس پذیر)

موضوعی که در مورد استانداردهای تجهیزات آتش نشانی در انبار و سوله‌ها باید در نظر داشته باشید این است که این استانداردها برای تمام کپسول‌های آتش نشانی آبی و گازی بوده و به طور کلی تفاوتی میان آنها وجود ندارد. البته قبل از استفاده از تجهیزات و سیستم‌های اطفاء حریق آبی باید مطمئن شوید که این مواد به تجهیزات و وسایل موجود در سوله و انبار خسارتی وارد نکرده و باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. همچنین هنگام خرید این محصولات باید در نظر داشته باشید که تمامی تجهیزات آتش نشانی باید دارای بالاترین استانداردهای ساخت روز باشند و زمان زیادی نیز به تاریخ انقضای آنها باقی مانده باشد. به همین منظور می‌توانید از سیستم‌ها و لوازم اعلام حریق زیتکس به عنوان اولین برند تولید کننده محصولات ضد حریق آدرس پذیر و متعارف استفاده نمایید.

استاندارد های آتش نشانی برای انبار و سوله

ضرورت استفاده از سیستم اعلام حریق در انبار ها

در کنار مطالعه تاثیر استاندارد های آتش نشانی در بیمه انبار نیاز است تا ضرورت و علت استفاده از این لوازم را بدانید تا در انبارها با خیال راحت تری از این سیستم‌ها برای پیشگیری از حریق و آتش سوزی استفاده کنید. در ادامه در مورد ضرورت استفاده از سیستم اعلام حریق در انبارها صحبت کرده و دلایل ضروری بودن آن را به شما معرفی می‌کنیم:

1. حفظ ایمنی جان پرسنل و کارکنان (امنیت جانی)

اولین مورد از ضرورت استفاده از سیستم اعلام حریق در انبارها این است که کارکنان و پرسنل به سرعت متوجه افزایش دود و آتش شده و از گسترش آتش و ایجاد مشکلات جانی برای کارکنان جلوگیری می‌کنند. در نظر داشته باشید احتمال گسترش آتش در انبارهای زیرزمینی یا سوله‌های سربسته بیشتر از مکان‌های دیگر است و در این مکان‌ها دود با سرعت بیشتری گسترش پیدا کرده و اکسیژن محیط نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین منظور جهت افزایش امنیت جانی، استفاده از این سیستم‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

اعلام حریق زیتکس

 جهت مشاهده و خرید تمامی محصولات اعلام حریق زیتکس کلیک کنید.

سیستم اعلام حریق آریاک

2. افزایش ایمنی کالاها و ابزارهای موجود در انبار و سوله (امنیت مالی)

همواره داخل انبارها اجناس و کالاهای مختلفی نگهداری می‌شود و به همین دلیل در صورت آتش سوزی می‌تواند خسارات مالی فراوانی به صاحبان کالاها وارد کند. به همین دلیل با استفاده از سیستم اعلام حریق و انواع کپسول‌های آتش نشانی مناسب و استاندارد، می‌توان در کمترین زمان آتش و حریق به وجود آمده را خاموش کرد و از ایجاد خسارات مالی جلوگیری نمود.

سیستم اعلام حریق زیتکس

3. افزایش ایمنی ساختمان و سازه

استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب اعلام حریق آتش نشانی در انبارها و سوله‌ها نه تنها از ایجاد خطرات مالی و جان جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند سبب حفظ ایمنی و سلامت ساختمان و سازه شده و از تخریب و از بین رفتن آن جلوگیری می‌کند. گاهی مواقع پس از آتش سوزی، ممکن است خسارات زیادی به ساختمان وارد شده و نیاز باشد تا افراد هزینه‌های بیشتری صرف کنند تا بتوانند بنا را ترمیم و بازسازی نمایند. به همین دلیل بهتر است حتماً استفاده از سیستم اعلام حریق و اطفاع حریق را در اولویت قرار دهید تا از مشکلات ذکر شده جلوگیری نمایید.

بیمه آتش سوزی انبار ها

اعلام حریق آریاک

 جهت مشاهده و خرید تمامی محصولات اعلام حریق آریاک کلیک کنید.

نتیجه گیری

در این قسمت برای شما در مورد تاثیر استاندارد های آتش نشانی در نیمه انبار صحبت کردیم و همانطور که متوجه شدید در نظر گرفتن این استانداردها می‌تواند سبب حفظ سلامت کارکنان و وسایل و کالاهای موجود در انبار شود. در حال حاضر به دلایل مختلف امکان آتش سوزی و حریق در انبار و سوله‌ها وجود دارد و به همین دلیل صاحبان مشاغل و افرادی که داخل انبارها، کالا و لوازم مختلف نگهداری می‌کنند باید از بهترین لوازم و تجهیزات اعلام و اطفاع حریق استفاده کنند تا خطر و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. توصیه ما به شما این است که در ابتدا به خوبی در مورد استانداردهای آتشنشانی در بیمه انبار تحقیق کرده و سپس بر اساس حجم محصولات و متراژ و ابعاد سوله یا انبار، بهترین تجهیزات و لوازم خودکار یا دستی را خریداری کنید.

به روز شده در 28 اسفند 1402