انواع کابل صنعتی 

این روزها انواع کابل صنعتی در زمینه های مختلف صنایع و محیط ها استفاده می شود. بدون حضور کابل ها عملا استفاده از انرژی الکتریسته و برق ناممکن است. این انرژی تاثیر زیادی در زندگی روزمره دارد و انتقال آن به بخش های مختلف به کمک کابل انجام می شود. پیشرفت تکنولوژی در تولید کابل ها هم اثربخش بوده است و انواع مختلف آن در بازار ارائه می شود. در واقع هر کدام صنایع با توجه به شرایط و نیازشان، کابل ایده آل را خریداری می کنند که کابل افشان، کابل مقاوم به حریق و کابل شبکه از جمله کاربردی ترین و پرفروش ترین کابل ها در صنعت هستند و کابل ابهر یکی از بهترین برند های تولید کننده سیم و کابل در کشور است.

آتشنشان ارائه دهنده راهکار های کنترل حریق 

جهت دریافت مشاوره و خرید لوازم اعلام و اطفاء حریق با ما در تماس باشید

انواع کابل صنعتی 

تفاوت انواع کابل در چیست؟

کابل از سیم های ضخیم با پوشش پلاستیکی تشکیل می شود که به توزیع برق کمک شایانی می کند. این ابزار برای مصارف مختلف کاربرد دارد و به همین دلیل در ساختارهای متنوع طراحی شده است. برندهای مختلف نیز در تولید کابل فعالیت دارند که روزانه نوع جدیدی از آن را رونمایی می کند. در ادامه با تفاوت سیم صنعتی آشنا می شوید و با توجه به ساختارهای مختلف می توانید به کاربرد آن ها پی ببرید.

به طور کلی کابل های برقی یا صنعتی از دو یا چند هادی ساخته شده اند. هر کدام از هادی دارای پوشش بیرونی هستند و کل سیم ها با یک پوشش ضخیم طراحی می شوند. کابل ها از نظر کارایی و کاربرد انعطاف پذیری متفاوتی دارد و با توجه به ویژگی ها برای مکان مناسب قابل نصب است. البته برخی کابل نیز به حالت خشک و بدون انعطاف طراحی می شود و مناسب محیط های بدون نیاز انعطاف است.

تفاوت انواع کابل در چیست؟

کاربرد کابل ها در صنایع مختلف

کابل و سیم صنعتی با قابلیت های ضد شعله و عایق بندی PVC ساخته می شود. این محصول در برابر بارهای زیاد مقاوم است و برای ولتاژهای مختلف کاربرد دارد. همچنین ویژگی های مکانیکی کابل صنعتی بسیار منحصر به فرد است و با انعطاف پذیری بالا، طول عمر زیاد و دسترسی آسان در بازار قابل خرید است.

کابل ابهر

کابل ابهر برترین برند سیم و کابل در بازار، برای خرید همین حالا اقدام کنید.

کابل افشان

کابل افشان یکی از محبوب ترین کابل های موجود در بازار است که انعطاف پذیری بالایی دارد و در زمینه های مختلف استفاده می شود. این کابل نرم در هر محیطی به راحتی خم می شود و مواد مورد استفاده در ساخت آن روی این ویژگی بسیار تاثیرگذار است. در واقع با افزایش تعداد سیم ها در هادی کابل، کابل ضخامت بیشتری دارد و انعطاف پذیری آن کاهش می یابد.

از سیم های افشان برای کاربردهای مختلف استفاده می شود و در وسایل خانگی مانند تلویزیون و کامپیوتر این کابل وجود دارد. اجرای این سیم در برابر آسیب دیدگی های حاصل از حرکات خمشی مقاوم است و به عنوان کابل توزیع و انتقال برق شناخته می شود.

کابل افشان

کابل مقاوم به حریق

کابل نسوز یا مقاوم به حریق کابلی است که توانایی تحمل دمای مشخص در مدت زمان خاص را دارد. این کابل برای سیستم های اعلام حریق، پمپ های آتش نشانی و روشنایی های اضطراری استفاده می شود و در برابر آتش عملکرد خوبی دارد. طراحی این کابل بدین گونه است که روی آن از پوشش های مقاوم در برابر آتش، دود و گازهای سمی استفاده می شود.

اجرای کابل های مقاوم به حریق در مکان های همچون ایستگاه ها، ساختمان های مسکونی، پمپ بنزین ها و … از بروز خسارت های مالی پیشگیری و در صورت وقوع حادثه از ساختار درونی محافظت می کند.

کابل مقاوم به حریق

جهت مشاهده و خرید انواع کابل مقاوم به حریق کلیک کنید.

کابل مقاوم به حریق

کابل هوایی و زمینی

کابل های هوای با ویژگی مهار فولادی روی تیرهای برق استفاده می شود. در ساختار آن یک سیم رشته از جنس فولاد گالوانیزه به حالت موازی و یک غلاف ساخته شده از مواد پلی اتیلن استفاده شده است. کابل های زمینی نیز که همانطور از نام آن پیدا است، برای انتقال برق از درون خاک استفاده می شود. ساختار این دسته از کابل ها به گونه ای است که از هادی مسی و عایق و غلاف P.E.T طراحی می شود و در صورت نیاز دارای نوار فولادی مسلح است.

کابل هوایی و زمینی

کابل شبکه

کابل شبکه از سیم هایی با متریال مسی یا شیشه ای طراحی می شود و مناسب انتقال داده های کامپیوتری، سوییچ ها، روترها و شبکه های استورج SAN است. با اتصال این کابل، داده ها به خوبی جابجا و در شبکه ها اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر ارسال می شود. امروزه انواع کابل های شبکه با توجه به استانداردها در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند که هر کدام دارای ویژگی های خاص است. همچنین کابل های شبکه از نظر جنس به مدل هایی همچون مسی، فیبر نوری، زوج به هم تابیده و … تقسیم می شوند.

کابل شبکه

یکی از برندهای معتبر در تولید انواع کابل صنعتی، برند ابهر است. کابل ابهر بیش از 30 سال است که در صنایع مختلف استفاده می شود و کیفیت و عملکرد آن تضمین شده است. در حال حاضر، ابهر به عنوان یکی از بزرگترین و ایمن ترین برند در تولید کابل های برق است که کیفیت آن در سطوح ولتاژهای مختلف حرف اول را می زند.

به روز شده در 28 بهمن 1402